Diks Autoverhuur is een bekende website voor autoverhuurdiensten. Het doel van dit project was om de beschikbaarheid van voertuigen voor klanten te verbeteren door middel van een nieuwe feature binnen de productkaarten. Deze feature zou klanten op een slimme manier doorverwijzen naar andere locaties waar het gewenste voertuig wel beschikbaar was, waardoor hun gebruikerservaring aanzienlijk zou verbeteren..
Een belangrijke uitdaging waarmee Diks werd geconfronteerd, was dat klanten soms geen voertuig konden huren omdat het voertuig niet beschikbaar was op hun gewenste locatie. Dit leidde tot teleurstelling bij klanten en mogelijk verlies van zaken voor Diks. Het verhogen van de beschikbaarheid van voertuigen was dus essentieel om klanttevredenheid te verbeteren en de concurrentiepositie te versterken.
Wanneer een voertuig op de huidige geselecteerde locatie niet beschikbaar is, kun je direct op de knop klikken om naar hetzelfde voertuig op een andere locatie te gaan.
Als er meerdere locaties zijn waar het voertuig beschikbaar is, opent er via de knop een pop-up met de keuze uit de verschillende locaties, waarbij de volgorde is gebaseerd op welke het dichtstbij is.
Daarnaast is er ook een chip toegevoegd om op een secundair niveau een gevoel van urgentie te creëren met voertuigen die bijna niet beschikbaar zijn. Omdat ik graag elementen ontwerp die meerdere mogelijkheden hebben, kan de chip bijvoorbeeld ook andere functies vervullen, zoals het toevoegen van een laadpas bij een elektrisch voertuig.